torsdag 23. juni 2022

15 i teina!

 

Det ble virkelig en fin start på St. Hansaften i dag. I morges dro jeg nemlig den ene krabbeteina jeg satte i forgårs. Der satt det 15 krabber.

De var lokket i teina av to store makrell jeg fikk sist tirsdag morgen som jeg agnet teina med da. Tydelig et godt agn til krabbe ja.

Som om ikke krabbefangsten var nok i morges, ja så dro jeg inn også 5 svære makrell. Jeg tar ikke for hardt i å si at de må ha vært 8-9 hekto store. En tidlig makrellmiddag på St.Hansaften ble grundig sikret.

Av de 15 krabbene beholdt jeg 10 som ble kokt i formiddag. Det går mot en skikkelig krabbeaften.

Etter litt duskregn i morges kommer finværet i ettermiddag med minimalt med vind. Da blir det ny tur på sjøen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.