søndag 3. juli 2022

2 uker, 3 igjen!

 

Herlige uker på Sørlandet er det blitt til nå, 2 fine uker. Heldigvis har jeg hele 3 igjen her sør.

Jeg driver skikkelig hytteliv med alt det pleier å medføre som f.eks. malearbeid og annet vedlikeholdsarbeid som man bare er nødt å få gjort har man hytte.

Likevel så er det mest slaraffenliv med fisketurer på sjøen nesten daglig. Kom meg dog ikke på sjøen i går da det ble litt voldsom sjø med uværet som kom inn fra sørvest.

I dag derimot kom jeg meg på sjøen i formiddag for å trekke krabbeteina som har stått ute siden fredag. Ny rekord i teina i sommer. Hele 28 krabber kunne jeg telle opp. De hang til og med på utsiden av teina.

Vi er ikke inne i den beste krabbesesongen ennå, så det er ikke alle som har fulle skall med mat. Likevel så blir det et par som gjerne er matfulle og da blir det noen loffskiver med herlig krabbe. Det blir spennende i ettermiddag da. Ti krabber ligger til avkjøling akkurat når dette skrives.

Jeg har som nevnt ca. 3 uker igjen av oppholdet mitt her nede. Da blir det å legge om til fjelltur er planen. Hardangervidda skal besøkes igjen og i sommer i packraft sammen med turkompis Frank. Det gledes til det.

Først skal jeg i alle fall nyte livet på den bløte kyststripa noen uker til før det blir til fjells. Jeg har ennå noen krabbemåltider igjen + makrellmiddager her. Til nå er det blitt både stekt og varmrøkte makrellmåltider. Flere skal det bli håper jeg.

Nå krysser jeg fingrene for godt ferievær videre. Det ser ikke så ille ut faktisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.