søndag 12. februar 2023

Medio februar

 

Det er snart midten av februar og de første brunørretene er allerede på land. Denne helga derimot ble det ingen.

Jeg var en tur ut i går formiddag med fiskestanga, men det ble kun 3 kjenninger med fisken i vannet. De ville ikke sitte skikkelig.  Derimot ble det første ørret i år på både Frank og Lars Mangor som jeg møtte ved fiskevannet.

I morges var det skikkelig trådt. Jeg var tidlig ute i dag og ble møtt av et skikkelig fint vak på den blanke overflaten da jeg ankom fiskeplassen. To timer etter gav jeg opp. Ikke et eneste napp i formiddag.

Vel, det er slike dager også. Denne helga ble altså fangstløs. Likevel ble det fine naturopplevelser. Med den økte temperaturen i lufta, opp i 8 grader der jeg var i dag, ja så er det litt mer liv i skogen. Jeg hørte flere meiser som "pratet" inne mellom trærne. Ute på vannet i dag svømte et par med sangsvaner på god avstand. Mulig er de på vei nordover.

Det kan se ut som mildværet fortsetter og det blir nok helt sikkert ut og prøve også neste helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.