lørdag 18. mars 2023

Kommer våren?

 

Det var varme i sola i formiddag som snart tinte frosten i gresset. Nesten vårlig var det.

Jeg tok turen til Otertong tidlig i formiddag i strålende og stille vær. Et par tre varmegrader bare, da jeg gikk fra bilen. I løpet av de små formiddagstimene jeg fisket så steg temperaturen betraktelig.

Ikke et eneste napp kjente jeg den tiden jeg fisket. Det virket helt dødt. Ganske så lav vannstand kan nok være en årsak til det. Også at det var helt vindstille antar jeg. Mulig kaldt vann ennå, etter vinterlige forhold den siste tiden.

En fin naturopplevelse var det da jeg kom ganske nær en gråspett, tror jeg det var. Fikk tatt opp lyden på video med mobiltelefonen. En artig opplevelse:

Det kan se ut som våren er i anmarsj og da blir det nok flere turer både til sjøen og etter ørreten i fiskevanna jeg trakterer. Den fine tida starter i disse dager og på mandag er det vårjevndøgn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.