lørdag 7. april 2018

Teltlektyren til turene i år


På teltturene mine bærer jeg med meg noen hundre gram ekstra for gode leseopplevelser skulle gråværet inntreffe. Det gjør det jo relativt ofte.

De som har fulgt bloggen min en stund ser at jeg har med meg lesestoff på turene. Det er blitt viktig for meg. Jeg leser ikke så mye ellers. Leses det noe i heimen så er det gjerne friluftslivlitteratur ala Monsens bøker og liknende. Slike tar jeg ikke med ut. Det er jo unødvendig.

I løpet av vinteren har jeg samlet et lite turboklager (bildet) som nå er på plass stort sett. I år er det en liten blanding av både fakta og skjønnlitterært som skal få bli med som teltlektyre.

Når boka er lest så er det ikke sikkert den tas med hjem igjen. Flere har gått på bålet, noen er satt igjen på turisthytter jeg har vært innom, og er jeg på tur med kompiser, ja så bytter vi gjerne bok oss i mellom. Det er jo fine greier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.