søndag 22. april 2018

Formiddagstur


Tidlig ut i morges, godt før klokka 7 for å få mest mulig ut av dagen før gråværet som var meldt.

To vann ble besøkt i formiddag. Det første gav mange kjenninger og et par mistet og én i håven. Ingen stor, rundt 3 hekto i størrelse, og det var inntrykket mitt om størrelsen til de som var bortpå og som slo seg av også.


Etter to timers fiske i første vannet bar det videre til neste, et av mine favorittvann her i distriktet.


Her ble det fem ørreter på land i kultiveringsøyemed, den minste av disse rundt 1 hekto stor, den største av de fem rundt 4.


Én ørret fikk svømme ut igjen, den var over størstemålet jeg har satt for meg selv i dette vannet.


Bjørka skyter i disse dager. Nå er det virkelig vår i været, selvom den var kald den vinden som kom da jeg la i vei hjemover midt på dagen i dag.


Fin tur i dag. Nå blir det trolig ikke noen tur før neste helg. Håper det blir med ryggsekk og telt.

1 kommentar:

Aud sa...

Flott å se bjørk som springer ut :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.