søndag 2. desember 2018

Desemberørret!


Med mildværet som har vært de siste dagene ville jeg prøve en tur etter røya i dag. Den var fraværende, men ørret ble det!



Jeg verken så eller kjente noe til røya i vannet jeg var innom i formiddag like etter soloppgang. Noen ørretvak viste i alle fall at den var på jakt, men fryktelig selektiv som typisk er så seint på året.


Det gikk et par små timer før en pen halvkilos på stingsildjakt kontant tok den gamle, slitte møresilda jeg har hatt slik hell med tidligere.


Den var over størstemålet og fikk svømme ut igjen, ørreten, fin i formen som den også var.


På vei hjem tok jeg en omvei innom to fjordarmer for å se etter sjøørreten, men her ble det ikke særlig å nevne av fiskefangst.

Fin tur i dag i rimelig stille, men noe fuktig vær. Temperaturen varierte fra 5-8 grader der jeg fisket i dag. Til uka er det meldt kjøligere vær. Blir spennende å se om det er fiskbart neste helg da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.