tirsdag 18. februar 2014

Et godt multifilamentsnøre


I desember i fjor fikk jeg med et par spoler med FINS Windtamer multifilamentsnøre fra Frode på Salar Sportsfiske. Han ville jeg skulle prøve snøret etter sjøørreten.

Det har blitt noen fisketurer med dette snøret siden desember da snella ble satt opp med 0,127 mm Windtamer.

Snøret minner meg mye om multisnøret Power Pro som jeg har brukt i mange år. Det oppfører seg svært likt og føles ganske likt. Windtamer sies å fungere godt i vind og at man ikke vil oppleve såkalte vindknuter. Dette er vel en sannhet med modifikasjoner vil jeg hevde. Så lenge man har godt snørepålegg på spolen så er det greit, men hvis man veksler litt mellom lette og tyngre sluker som man kanskje gjør under aktivt fiske etter sjøørreten så vil det kunne bli litt variasjon på stramheten på snøret under innsveiving og pålegget på snella. Da har jeg opplevd nettopp slike vindknuter som amerikanerne sier ikke vil skje med Windtamer.

Snøret er likevel bra det, og det blir med meg videre denne sesongen både til sjøørretfiske i vår samt på fjelltur i sommer. Det er sikkert. Det er en god erstatning for Power Pro som jeg har god erfaring med fra tidligere. Har derfor ingen betenkligheter med å anbefale FINS Windtamer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.