mandag 2. juni 2014

Nytt kompaktkamera


Jeg sliter nok i snitt ut et kompaktkamera i året. De blir nemlig ikke akkurat behandlet så pent der de slenger løst i bukselommen, alltid klar til skudd. For halvannen uke siden kom et nytt kompaktkamera i hus.

Ikke noen dyrt kamera å snakke om dette, ei heller det beste, helt sikkert. Likevel bør det levere grei kvalitet til mitt formål. Et viktig kriterium er god batteriekapasitet. Det har jeg erfaring med gjelder disse Sonykameraene jeg har brukt noen av de siste årene. At det er lite og nett er også viktig, at det passer i bukselommen og er greit å bruke med en hånd.

Her et "makro" testbilde i formatet 16:9 fra prestekragene i hagen i går:


Kameraet er et Sony Cyber-shot DSC-WX300 for de som vil vite (bildet øverst). Med en optisk zoom på 20x kan det forhåpentligvis gi meg noen bedre blinkskudd av motiver på avstand. Jeg har savnet nettopp det på de foregående kameraene. Ekstra batteri kjøpte jeg også med.

Jeg har også med et speilreflekskamera i sommer med et normalzoom-objektiv, samt en vanntett, liten Olympuskompakt. Jeg tror jeg skal klare meg da.

5 kommentarer:

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Ja flere en meg som sliter ut et kamera i året altså:)) jeg har et lignende camera bare det er canon og det funker helt fint til sitt bruk. Vet ikke om du har prøvd canon G12 men det har jeg hatt to av og har egentlig vært en rett og slett " canon" turkamera:)))

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Canonkameraer er ikke feil det heller ;)

johnsen sa...

Det har jeg aldri tenkt på, men det blir nok omtrent et kamera i året....
Jeg har holdt meg til Olympus. Vanntett og litt støtsikkert.
Alltid med i lomma.

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Et lite, vanntett Olympuskamera har jeg også med i tillegg. Batterikapasiteten på det er dog ikke så godt synes jeg.

grosir boneka sa...

good article

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.