søndag 8. juni 2014

Sommerens teltlektyre


Også litteratur skal pakkes med for turene i sommer. Det bygger seg gjerne opp et lite lager i løpet av vinteren som så ofte leses i teltet på tur sommerstid. Blitt litt avhengig av det, spesielt ved dårlig vær og landligge er det fin tidtrøyte.

Som lesere av bloggen nok kanskje har sett i tidligere innlegg så er det historie og spesielt krigshistorie jeg liker å lese. Blant annet er ovenstående bøker plukket ut som lektyre på turene i sommer. På kanoturene så spiller ikke vekta så mye og da har jeg plass til noen "mursteiner".

For dere som har samme interesse for slikt lesestoff som meg kan jeg nevne at på turene i vår har jeg fått lest Max Hastings "Helvete brøt løs" (en historisk gjennomgang av 2. verdenskrig), Asbjørn Sunde "Menn i mørket" (om krigshelten, opprinnelig fra Kopervik, som får Max Manus til å blekne til sammenligning) og Thomas Rathsack "Elitesoldat" (på dansk "Jæger" om danske soldater i kamp i Afghanistan og Irak). Bøkene kan virkelig anbefales!

God bok!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.