lørdag 24. juli 2021

Hyttesommer og endelig krabbe!

 

Det er i grunnen helt fin kontrast det, til tidligere i sommer, fra packrafttur i Femundsmarka til varme, late dager på sommerhytta!

16. juli hadde jeg vaksinetime til første dose. Den fikk jeg en uke etter opprinnelig mulighet. Heldigvis var det ikke noen problem å flytte tida. Det ville vært litt nedtur å korte ned turen gjennom Femundsmarka i sommer.

En kort uke hjemme i den forbindelse altså, men så bar det ned på vakre Sørlandet med en annen båt, og nå på henger, heldigvis. Det fikk holde med 15 dager med båt på ryggsekken.

Når dette skrives er jeg på åttende dagen på hytteferie. Et virkelig latmannsliv, selv om det er noen obligatoriske hyttesysler som må gjøres. Skraping og maling for eksempel.

Jeg må ta det litt forsiktig kjenner jeg, for høyrearmen min er faktisk enda ikke helt restituert. Maling er kanskje derfor ikke helt heldig.

I Femundsmarka så drømte jeg faktisk om krabbefangst og krabbe på loffskiva. Det gikk faktisk en uke før det var fangst i teina. Da var det endelig 7 fine krabber der 5 av de var fulle av mat. Det ble virkelig et etegilde i ettermiddag!

Uka som har gått har gitt varme dager og passe med vind. Flere morgener har jeg vært tidlig ute på sjøen for å prøve fisket, ja for seinere på dagen kan det bli litt for mye trafikk til at det er stille og koselig.

En morgen så fikk jeg selskap av en liten flokk med niser. Det ser jeg ikke for ofte for å si det slik. Utrolig fin naturopplevelse.

Til uka så blir det en pause fra hyttelivet, men så er jeg nok tilbake i august for siste del av sommeren her på herlige Sørlandet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.