torsdag 5. august 2021

Augustdager på hytta

 

Det har blitt langt flere sommerdager på hytta på Sørlandet i år enn på lenge. Det er egentlig ikke feil det.

Det måtte nemlig bli noen flere dager på hytta i sommer enn hva jeg tidligere har hatt sommerstid. Etter en endring i eierstrukturen sist høst, så må det til blant annet endel vedlikeholdsarbeid som best gjøres sommerstid.

Disse augustdagene er andre turen min ned på Sørlandet i sommer. Min bror har vært her nede en uke med familien og har fått gjort svært mye praktisk arbeid på hytta. Min hovedjobb i sommer er å få malt mest mulig.

Det har vært godt malevær og innen helga så er det meste gjort tenker jeg. Inni mellom så blir det mye tid også til feriesysler.

Jeg tok båten ned i juli og den brukes nesten daglig. Fine og stille morgener har det blitt tur ut på sjøen. Ingen store fangster, men det er artig å fiske både med pilk, rigle og bunnsnøre. Av arter er det blitt makrell, lyr, hvitting, sei, torsk og noen små langer, faktisk.

Krabbeteina ble satt ut sist mandag og trukket sist onsdag. 4 krabber og en liten hummer var det hele denne gang. Hummeren fikk hoppe ut igjen og jeg tok opp 3 av krabbene.

Nå var det lite mat i krabbene og det ble så vidt to toppa loffskiver med krabbe til middag i går.

Ferien går utvilsomt mot slutten, men jeg skal suge på karamellen så lenge jeg kan og pakker nok ikke sammen før over helga. Jeg begynner på jobb igjen onsdag 11. august. Før det skal sørlandssommeren nytes i lange drag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.