lørdag 31. desember 2022

Summa summarum 2022

 

Det er tid for en oppsummering av året som turblogger og den trenger ikke bli så lang. Det er sikkert.

2022 som turår har ikke blitt på samme vis som de foregående årene. Som mange nok har lagt merke til har det blitt mindre tur i år. Litt ulike årsaker til det, men en viktig en er både en kranglete fot og en høyrearm som ikke helt spiller på lag alltid.

Både høyrearmen og foten har jeg slitt med siden vinter og vår 2021. Begge lemmene har riktignok blitt bedre, men smerter og vondtene kommer litt for ofte tilbake synes jeg. Det hjelper med hvile, men det er jo ganske så kjedelig. 

Det har blitt litt tur i år likevel, selv om dagsturene med fiskestanga nok ikke har blitt like intensive som tidligere. Overnattingsturer i telt har det blitt svært få av i år i forhold til tidligere. 

Den lengste turen med telt i år var turen på Hardangervidda i sommer med packraft. Uforglemmelig tur med mye vind og lite fisk. Det ble en drøy uke i telt der oppe.

Ellers har friperiodene og ferier vært mest benyttet på hytta på Sørlandet. Der har jeg lagt ned langt mer tid enn foregående år. At det har blitt 70-80 hyttedøgn der i år er sikkert. Bare i sommer ble det 33 + 11 dager. Det er aldeles herlig, for jeg trives meget godt på Sørlandet med makrellfiske og krabbefangster.

Kommende år, 2023, blir nok noe av det samme som i år. Det blir mye hytteliv uten tvil. Det er endel jobb med hytte og en god del er planlagt for kommende år. Det er greit da at jeg har noen gode friperioder gjennom året til slikt. Det blir trolig ikke noen fjellturer til sommeren, men at både kano og packraft blir brukt til våren er ganske sikkert. Jeg og turkompis Frank har snakket om en kombinert el-sykkel/packrafttur i Etnefjellene i mai kanskje.

Den observante leser av bloggen har nok notert seg at det er blitt færre blogginnlegg også, en naturlig konsekvens av færre turer. Trolig er det der antallet blogginnlegg vil være også neste år. Jeg liker å skrive, fotografere og formidle så bloggen fortsetter den, men altså noe redusert.

Ønsker Godt Nytt turår til alle som leser bloggen.

PS! Bildet øverst er tatt av soloppgangen sett fra terrassen på Sørlandet 30. desember.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.