søndag 24. juli 2022

33 fine dager på Sørlandet

 

Da er over en måneds hyttetur over og for en herlig tur det ble på vakre Sørlandet.

Jeg har aldri hatt et så langt sammenhengende opphold på hytta som i sommer. Det gjorde virkelig godt og det kommer nok til å skje igjen. Det er virkelig deilig å kunne finne roen og vite at det er lenge til man skal reise hjem igjen.

Det ble utallige makrellmiddager og krabbemåltider akkurat som jeg hadde sett for meg med oppholdet. Stort sett hadde jeg bra vær og jeg var på sjøen nesten hver eneste dag. Kun et par ganger at sjøen var for grov til å legge utpå.

Fine naturopplevelser ble det også med vakre sommerkvelder og nærmøte med niser som høydepunkt. Brukbart var også fisket, der det ble mest makrell, men også et par fine lyrer. Appen Fiskher, som bl.a. er utviklet av sørlendinger, kan virkelig anbefales. Etter at jeg tok i bruk den, ja så får jeg mer fisk, uten tvil. 

Vedlikeholdsarbeid kjennetegner også hytteopphold og det ble både slemming av pipa og endel malerarbeid som var nødvendig å ta i sommer.

Nå er ikke sørlandssommeren helt over for turbloggeren, men jeg har tatt en liten pause. Min bror og familien har overtatt et par uker, men jeg satser på en ukes tid ut i august før jeg begynner på jobb igjen.

Akkurat nå pakkes sekk og packraft til fjelltur. Utgangspunkt for en rundtur blir fra Tinnhølen på Hardangervidda i morgen ettermiddag, så får vi se hvor langt vi kommer. Sekken er pakket for inntil 10 dager. Krysser fingrene for både greit fjellvær og fjellørret.

Stay tuned!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lykke til!

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.