søndag 22. november 2015

Ved soloppgang i byheiene


Fire minusgrader før sola kom opp over horisonten i sørøst. Helt stille og frost i bakken. Ikke feil å være ute da.

Før soloppgang på Steinsfjellet

Gjennom Trolladalen

I dag tidlig måtte jeg ha meg en rundtur i byheiene her i Haugesund. En stund siden nå. Det passet i grunnen godt med en slik tur. Var nemlig på tide å sjekke foten i litt kupert terreng. Som nevnt tidligere i høst har jeg hatt en litt vond venstrehæl. Beinhinnebetennelse var diagnosen jeg fikk. Har gått på medisiner og tatt det tildels ganske godt med ro de siste månedene. De siste ukene har det vært greit og jeg har kjent minimalt til hælen.

 Såtamyr og Såt ligger i Tysvær kommune


Nye såler i fjellstøvlene kjentes bra ut da jeg la ut på runden i morges. Litt mer demping. En tikilossekk på ryggen var også med for å legge litt mer tyngde på foten. Det fungerte bra.

Ikke i dag

Morgensola "setter fyr" på gresset

Et tynt islokk på Lusatjørn

Etter nesten tre timer på tur så kjentes hælen ganske grei, litt øm riktignok. Ikke helt kurert ennå altså. Får ta det litt rolig også framover.

Frost i gresset (s/h)

Holder kaldværet seg til neste helg også, kan det kanskje bli en tur på isen? Det har begynt å legge seg is på småtjønnene.

2 kommentarer:

moroglillemann sa...

Fine sånne morgner med frost og sola som kikker opp. Synd foten ikkje er heilt bra enda, håper den veldig snart er god att :-)

Fredrik sa...

Flotte, stemningsfulle bilder!

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.