lørdag 20. januar 2018

Forsiktig tur på isen i dag


Det var bare såvidt den holdt, isen i dag. Med mine over hundre kilo krøyp jeg forsiktig utover isen på et vann i formiddag. Den knaket litt der jeg gjorde meg så lett som overhodet mulig.


Jeg hoppet ikke opp og ned nei, etter at jeg hadde borret et prøvehull inne ved land. Rundt 5 cm gammel stålis, og kanskje to cm skrøpelig, nærmest råtten is oppå. Den holdt akkurat.


Jeg gikk ikke lenger ut enn at jeg ville stå i bånn skulle jeg gå i gjennom. To hull borret jeg ikke langt fra land og forsøkte mormyska'n i begge etter å ha hatt litt eggeskall i hullene. Da er det langt lettere å se bunnen.



Det ble nesten to timer på isen i dag, men uten resultat. Likevel spennende, selv om det var litt kjølig på slutten.


Jeg håper jeg er i bedre form i morgen for en ny tur ut. Forkjølelsen jeg har slitt med siden romjula har ikke sluppet taket, den har vært skikkelig lei de siste dagene. Det er nok siste sjanse på en stund i følge værmeldingen for isfiske på mine kanter av landet.


Jeg fôret hullene litt før jeg dro hjem i dag. Satser på at det kan gjøre susen. Det er meldt kaldere til natta. Da tør jeg kanskje å bevege meg litt lenger ut på isen i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.