lørdag 3. mars 2018

Tilbake på isen i Sveio


Det ble tur på isen i dag også og i dag ble det både mer fangst og langt mer sosialt enn turen jeg hadde i går.

Det var nemlig kjentfolk på isen i Sveio i dag og Felix på åtte år hadde etterhvert fem fine røyer på isen. Snakk om storfisker!

Felix var på isfisketur med pappa og onkel Issac og hadde vært på isen i flere timer da turbloggeren ankom rundt ett. Nesten alle røyene de hadde fått, 11 i tallet, inkludert Felix sine, var tatt der jeg fôret hullene da jeg dro hjem i går. Jeg hadde nemlig tipset Issac om nettopp det. Det fungerte jo bra.

Richard kikkfisker etter røya

Richard var også godt i gang da jeg entret isen, men ingen storfangster på han. Én røye var kommet opp på isen, og ingen flere da jeg pakket og dro litt over fem. Richard ville prøve litt til.

Fire små på isen, en til ble det av samme sort litt senere

Det ble fem små på meg i dag, + en veldig fin ørret på rundt 6 hekto. Der var det jo litt action, da den nesten fikk dratt pilkestikka gjennom hullet. Takket være Biltemaklemma jeg bruker som stangholder, så forsvant ikke hele bruket gjennom isen.
Ørreten tok på 6 meters dyp på en liten mormyska agnet med maggot under Ritsemblinken med rødt lys. Stangtuppen var knekt rett av og bjella var forsvunnet i dypet. Den må ha vært hissig den ørreten. Issac fikk filmet det meste av seansen. Moro.

Takk for laget i dag, folkens. Det blir ny tur i morgen på meg i alle fall.

1 kommentar:

Unknown sa...

Takk for hyggelig tur. ble ikke noe mer på meg. Bare napp og forsvunnet maggot.

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.