fredag 5. oktober 2018

Inn i oktober


En travel jobbuke er over, kanskje den mest hektiske i høst. Jeg unnet meg derfor en liten kveldstur etter middag denne første fredagen i oktober for å senke skuldrene litt.

Det har jammen vært en travel uke, så i kveldingen tok jeg meg altså en snartur til favorittvannet for en stille stund med fiskestanga. Kanskje kunne røya lures?


Neida, røya så jeg ikke noe til i kveld, derimot ble det to ørreter i håven. Den minste ble tatt på land som del av kultiveringen her.


Det var svart, selvmodifisert sluk og Aura Flake i rødt og kobber som gav fangst i kveld.


Nå står endelig en uke avspasering foran meg. Jeg har med meg to rettebunker matematikkprøver inn i høstferien, men de får ligge til jeg er tilbake fra Sørlandet. I morgen tar jeg turen for en liten uke der.


Når vi nå skriver første uka av oktober, ja så kan man vel si at september regnet mer eller mindre vekk. Jeg hadde håpet på en fjelltur og to med noen teltnetter i Etnefjellene. Neida, det har det ikke blitt og fristet lite. Til og med turen med valgfaget jeg underviser ble avlyst pga. uvær. Den turen tar vi i starten på november i stedet, og da til Olalia (2.-3. november)! Jeg krysser nå fingrene for en fin oktober.

Av det som er gjort denne oktoberuka, ja så kan nevnes at ny bil er bestilt(!), med levering rundt juletider. Nå blir det en bil mer tilrettelagt for tur og friluftsliv. Det blir fine greier!

Oktober er en finfin turmåned, så følg med her på bloggen. Det blir mange innlegg av både det ene og andre framover, men først nå en hyttetur til blide Sørlandet!

Stay tuned!

PS. Du kan gjerne følge turbloggeren på Instagram også hvis du vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.