fredag 12. oktober 2018

Oktoberdager på Sørlandet


Jeg kan verken skryte på meg særlig fiskefangster eller at så mye praktisk ble gjort på hytta denne oktoberuka.

Det var vel mer eller mindre en gjennomsnittlig hyttetur ned dit. En makrellmiddag ble det riktignok, men ikke mer fra havet enn det, selvom jeg var ute med fiskestanga hver dag.


Litt vedsjauing ble det med motorsaga, men strengt tatt ikke nødvendig. Nå er det rikelig med ved i alle fall. Et første utlegg med Thermacell Flåttkontroll ble gjort, ny runde i påsken. Det blir spennende å se om dette hjelper mot flåtten rundt hytta.


Været var skiftende, fint de to første dagene, så regnfullt og avslutningsvis østlig opp i kuling de siste to dagene. Det blåste friskt fra nordøst da jeg stengte hytta for vinteren i morges.


Neste tur nedover igjen blir vel i skolens vinterferie antar jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.