onsdag 27. august 2014

Endelig igang med valgfag friluftsliv


Da er året endelig igang også for valgfag friluftsliv på skolen jeg underviser. 30 kjekke ungdommer på 9. trinn er med i år og de aller fleste er jenter(!).

I dag tok vi første turen, en rundtur i nærområdet, fra skolen og opp til Krokavatnet i "Byheiene", og ned igjen. Vi rekker ikke mer en onsdag ettermiddag. Det ble en times overtid, men det avspaserer vi i vinter. Neste onsdag er det fiskekonkurranse. Det kan bli spennende. Så går det slag i slag fram mot fjellturen i slutten av september.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Heldige elever! Slike valgfag hadde ikke jeg, men når sant skal sies hadde jeg vel ikke valgt det frivillig i den alderen heller. Enda godt at man blir klokere med årene ;-)

Anita sa...

Åhh streiker ikke dere??Hmmm...fine turer !Tenker ungdommen er glad nå for å få være med på slikt!

Beste hilsner Anita

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Vi har en bra ledelse på skolen som tør å satse på dette valgfaget med litt ressurser. Det er vi alle glade for, både jeg og min kollega og ikke minst ungdommen som får et slikt tilbud.

:)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.