mandag 5. oktober 2015

Sommerlig høsttur til Sørlandet


Med sommervarme meldt i slutten av september er ikke Sørlandet feil sted å være. Det ble over en uke på meg i solskinnet.


Sist vinter så jeg for meg en lang fjellferie i høstferien, men så er det ikke blitt. Jeg hadde til og med ordnet meg én uke ekstra fri i forbindelse med høstferien. To uker til sammen! En av de ble lagt til Sørlandet, den tradisjonelle høstturen dit er nettopp avsluttet.

Før soloppgang


Flott vær fra ende til annen og flere dager nesten vindstilt. T-skjorte og shorts var daglig i bruk. Late dager med flere fisketurer hver dag i nærområdet. Lite fiskefangst å skrive hjem om. Kun smålyr under minstemålet stort sett, og noen mikromakrell. En fire hektos sjøørret fikk også friheten tilbake. Det var litt av en nedtur må sies den magre fiskefangsten. Hadde håpet på flere fiskemiddager.

Ikke dårlig vær på 45-årsdagen dette

Omtrent 4 hekto

Sjelden jeg får berggylt på sluk

Ellers ble oppholdet på sommerhytta fint, med finværet som nevnt. Er blitt godt solbrent igjen. Fem bøker er lest og mye godt både spist og drukket. Jeg har nok klart å legge på meg kiloene igjen som jeg tok av i sommer.

45-årsdagen ble feiret i einsemda på verandaen 27. september

28. september var det fullmåne OG måneformørkelse samtidig. Spesielt også at på denne datoen var månen nærmest jorda i sin ovale bane. Når dette inntreffer samtidig med fullmåne kalles den "supermåne". Jeg fikk ikke gode bilder av måneformørkelsen og et heller dårlig et av fullmånen. Men, jeg var der og fikk sett det. Det er kanskje det viktigste.


Neste tur ned på Sørlandet blir ikke før til våren tenker jeg.

2 kommentarer:

Stein Erik sa...

Såg itte gæli ut dætta, unge mann.

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Nei, det var helt greit! ;)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.