søndag 3. desember 2017

På nye stier


I nordvesten i formiddag fant jeg litt le i de dype furuskogene i Sunnhordland, på ny sti, men i rimelig kjent område.


Fiskestanga fikk hvile i dag tenkte jeg. Isen ligger fremdeles mange steder og jeg gadd ikke lete opp en isfri fiskeplass. I stedet tok jeg en recon-tur til et område jeg er rimelig kjent, men aldri vandret i. I kano har jeg ofte vært i nærheten, men i dag ville jeg sjekke ut noen stier i dette området.


Det ble et par kilometers trasking gjennom skogen på god sti kan jeg notere meg. Deler av stien jeg fulgte i dag var merket med gule plastbånd.


Det er rimelig unødvendig synes jeg i og med at det jo må finnes mange bedre alternativer å merke stier på i dag. Mulig er det merking til et turarrangement som har vært avholdt her. Jeg håper de som har hengt disse opp også tar de ned. Det er lite miljøvennlig å la slikt bli værende.


Det var kjølig temperatur på rundturen jeg tok i dag. 2 grader da jeg startet fra bilen og 3 da jeg var tilbake etter en god times tid. Fin rundtur og nyttig å se området fra en annen kant enn fra kano. Neste gang hit tar jeg nok fiskestanga med.

1 kommentar:

Aud sa...

Ja, får håpe de kan finne en alternativ merking :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.