torsdag 21. februar 2019

Vårfornemmelser i februar


Mildværet har holdt en god uke og to nå og det var ikke til å unngå å få en fornemmelse av vår i dag da jeg igjen tok en tur med fiskestanga.

Termometeret strakk seg opp mot 10 varme grader da jeg parkerte bilen for noen små timer ved fiskevannet.


Det var tidlig kjenning med fisk, men det tok en halvtimes tid før det var en i håven. Ingen kilos i dag, som forrige torsdag, men rundt 3 hekto stor omtrent. Liten nok til å tas opp som del av kultiveringen her.


Jeg hadde flere fisk etter sluken og helt inn mot beina mine der jeg stod i vadebuksa, men ta skikkelig var det ikke mange som ville. To mistet, rundt samme størrelse som den første på land.


På vei hjem ble det en liten til i håven, en halvannenhektos i god form. Også den ble igjen på land.

To og en halv times fiske ble det i ettermiddag. Det var kaldt i vadebuksa den siste halvtimen. Det er ennå kaldt i vannet.

Til helga legger jeg i vei til sørligere strøk. Det er meldt flott vær i vinterferien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.