torsdag 28. februar 2019

Sist i februar


Hvem kunne forventet så fine og milde dager sist i februar i år på Sørlandet? Bildet ovenfor er fotografert klokka 11 siste dag i februar.

Dette blogginnlegget skrives på verandaen på hytta. Kjøttmeisen og blåmeisen har startet krigen om fuglekassene mine rundt hytta. Ærfuglen gir lyd fra seg nede på sjøen. Det er virkelig vårstemning her akkurat nå.

Før soloppgang 28. februar 2019

Det er nok litt mot normalt å sitte i T-skjorta ved sjøen i februar. Nesten blikk stille. Det er riktignok rimelig kjølig i vannet og nok også en av årsakene til lite kontakt med sjøørreten. Likevel var en fin kilosfisk etter sluken flere ganger i går, på turen til Underøy og de gode sjøørretplassene der.

Like etter soloppgang 28. februar 2019

Før lunsj er det et tosifret antall grader i skyggen her. Noen og tjue i sola vil jeg tippe. Egentlig deilig, men kanskje er det et forvarsel om en framtid i endring, som vil gi et vær som vi ikke er vant til, og som vi egentlig ikke ønsker.

I morgen drar jeg hjemover fra Sørlandet. Vårmåneden mars er i anmarsj. Det ser ganske mildt ut på langtidsvarselet på Sørvestlandet. Passer meg i grunnen bra. Jakten på ørreten i ferskvann  kan fortsette der jeg slapp. Det er ikke så galt at det ikke er godt for noe...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.