lørdag 13. juni 2020

A River Runs Through It


Det er gått mange år siden jeg sist så denne filmen og plutselig så dukket den opp igjen på en strømmetjeneste jeg har.

Dette er kanskje ikke blant de største filmene som er skapt opp gjennom tidene, men hos meg rangerer den ganske høyt. Robert Redford lar fluefiske bli en viktig del av filmfortellingen og som syr det hele sammen.

Den blir ganske så vakker og nesten filosofisk filmen, ser man bort i fra et og annet som en dedikert fluefisker selvsagt vil bite seg merke i og kanskje høylydt kommentere og riste på hodet av.

Bare det å få se Tom Skerritt og unge Brad Pitt i samspill langs en elv med ørret, ja da er det ikke ille, spør du meg.

Det her er en severdig film for oss med fiskestang med vakre bilder fra Montana. Jeg fant den på HBO Nordic nylig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.