søndag 17. oktober 2021

Fisketur i morgentåka

 

Morgentåka gav finfin stemning i morges ved fiskevannet der det var helt vindstille før soloppgang.

Det var også rimelig kjølig på morgenkvisten i dag med frost på frontruta på bilen da jeg dro av sted. Da jeg parkerte i skogen var det knappe to varmegrader i lufta.

Allerede etter tre kast hadde jeg to ørreter på land, men etter det var det kun et par napp og kjenninger bortpå slukene jeg forsøket deretter.

Jeg burde kanskje vært enda tidligere på plass ved fiskevannet for det var ingenting å kjenne den siste halvtimen jeg var ved vannet.

Røya som jeg først forsøkte etter så jeg ingenting til i dag. Jeg får gjøre et forsøk seinere i høst etter den.

På vei hjem kjørte jeg om en fjordarm og forsøkte etter saltere ørret, men ingenting å berette derfra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.