lørdag 23. oktober 2021

I godt selskap på fiskeplassen

 

I morges gikk turen til Otertong lengst nordøst i Skjoldafjorden, noen mil øst for Haugesund.

Jeg var en liten stund redd for at det kunne bli glatt føre østover, på sommerdekk som bilen ennå er skodd med, men det gikk bra. Halvannen grad i lufta da jeg parkerte.

Nesten vindstille nede ved sjøen, men likevel en kald trekk. Det var greit at jeg hadde med en solid skalljakke i tillegg til anorakken i dag.

Historien kan gjøres kort. Det ble ikke mye å skryte av i dag de timene jeg fisket. Et par småtasser bare, der den største nok så vidt bikket halvkiloen, men den var også i fint hold. Alle fikk svømme ut igjen.

En finfin liten tur ble det altså, der jeg fikk selskap av en liten geiteflokk en liten stund. Trivelige dyr som gjør en god jobb på Otertong. De er flinke slik geitene.

Det blir nok ny tur i morgen, søndag. Uvisst akkurat hvor ennå.

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.