lørdag 18. desember 2021

Isfritt

 

Endelig fant jeg Skjoldafjorden isfri etter et par ukers kaldvær. Nå var det nesten sommerlige temperaturer ute.

Tja, 7 plussgrader er kanskje ikke akkurat sommerlige, men jeg har opplevd midtsommer her jeg bor i nettopp slike temperaturer, så ja, sommerlige.

Helt vindstille var det også i morges da jeg ankom Otertong, lengst nordøst i Skjoldafjorden. Fine timer ble det ved fjorden, men ingen fiskemiddag med hjem. Kun to småtasser i dag. Kanskje var det vannstanden som var en av årsakene til laber fangst i dag. Skikkelig lavvann.

Det var uansett godt å være ute med fiskestanga igjen nå etter flere ukers fravær. Jeg var riktignok en rundtur ut sist helg på leit etter åpent vann, men gav da fort opp.

Det meldes finfint vær også i morgen, 4. søndag i advent. Det blir trolig ut og forsøke da også. Hvor det blir bestemmes i morgen formiddag.

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.