tirsdag 28. desember 2021

Punktere gassboks

 

Et gassbokstips herfra i romjula som kan være lurt å ta med seg så slipper man unna litt ekstra bryderi.

Hos turbloggeren som hos andre ivrige turgjengere så hoper det seg sikkert opp halvtomme og nesten tomme gassbokser etter endt sesong. Hos undertegnede finnes sikkert et tosifret antall slike stående.

Ved anledning så tar jeg med meg de nesten tomme gassboksene og leverer dem som spesialavfall hos mitt lokale søppeldeponi, når jeg likevel skal dit med annet avfall. De tar enkelt i mot disse boksene.

Har jeg bokser som er helt tomme, ja der jeg ikke hører en lyd når jeg rister på dem, ja så tar jeg såre enkelt fram kniven og punkterer boksen. Da kan den nemlig hives i metallavfallsdunken jeg har stående utenfor hjemme. Da er boksen ikke lenger spesialavfall.

Det finnes spesialverktøy har jeg sett til å nettopp punktere gassboksen med, men jeg har funnet ut at kniven gjør samme nytte. Viktig er det å være sikker på at gassboksen er tom.

PS! Har du sett dette turtipset som også gjelder gassboksen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.