lørdag 23. april 2022

Skikkelig vår!

 

Det var skikkelig vårlig i skogen i morges. Et yrende fugleliv holdt meg med selskap de små timene jeg var på fisketur.

Jeg hadde håpet å kunne sjøsette Ally denne helga, men den vonde armen jeg har slitt med siden påsken er ikke egnet for padling ennå. En liten forsiktig tur med fiskestanga derimot, ja det klarte jeg i morges.

12-13 varmegrader da jeg gikk fra bilen i åttetiden var det og en svak østlig bris. Strålende sol den første timen gjorde at jeg ikke trengte mer enn T-skjorta.

Fire ørreter ble det, der tre ble tatt opp i kultiverings øyemed. Den største fikk livet i gave igjen. Den var nesten halvkiloen. 

Jeg tar nok en fisketur i morgen også tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.