lørdag 20. august 2022

Tilbake i hverdagen

 

Det ble en liten morgentur i dag med fiskestanga etter å ha kjent på litt kriblende fiskefeber de siste dagene.

Hverdagen har innhentet turbloggeren igjen, etter en fantastisk flott sommer. En sommer som gav halvannen måned sørlandsstemning, samt 8 dagers fjelltur. Neste sommer går jeg for noe lignende.

Bildet øverst tatt i morges indikerer godt at høsten er like om hjørnet og det var langt mindre liv i skogen på denne siden av sommeren enn motsatt. Jeg så tegn i morges som forteller at mange arter har startet forberedelsen til en ny årstid. Litt vemodig synes jeg.

Det ble ingen fisk i håven i morges, men nesten. Ørreten som satt på datt av like inne ved land da jeg stod med håven i hånda. Noen napp ble det ellers. Det gjør ikke så mye at det ikke ble fangst. Jeg fikk i allefall døyvet feberen.

Første jobbuka er unnagjort dette skoleåret for undertegnede. Ingen overraskelser jobbmessig heller. Første møte med ny valgfagklasse i friluftsliv gikk fint sist torsdag, første skoledag for dem. Ser ut som en fin gjeng. Til uka blir det kanopadling på Eivindsvannet er planen. Det blir nok noen bilder derfra her på bloggen.

Nå krysses fingrene for en høst med fine helger som kan utnyttes. Jeg håper å få til litt mer turliv både til fjells og til vanns i høst enn hva det ble i vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.