søndag 2. oktober 2022

Til Otertong og Lie

 

Det ble ikke mye fiske i dag, selv om turen gikk innom både Otertong og badeplassen på Lie i Skjoldafjorden.

Rundt ni var jeg på Otertong og oppdaget raskt at der var jeg ikke alene som jeg håpet på. Jeg måtte dele plassen med en hel speiderleir. Det ble derfor ikke mange kastene der, ei heller noen napp det kvarteret jeg fisket.

På vei vestover igjen kjørte jeg ned til badeplassen på Lie som lå blikkstille i formiddagssola, mellom regnbygene. Her traff jeg kjentfolk, ivrige fluefiskere. Piren som strekker seg utover fra land her ble snart opptatt av ivrige fiskere og bikkjer, samt en barnefamilie etter hvert. 

Jeg lot stanga hvile og fikk meg heller en hyggelig prat med petri brødre. Lite fiske til tross, så ble det en fin liten tur likevel i dag.

Nå blir det å se fram til neste helg. Da legger jeg i vei ned på Sørlandet er planen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.