søndag 23. oktober 2022

To feite makrell med hjem fra Lie

 

I morges så la jeg kursen mot et godt fiskevann for litt ferskvannsfiske. Underveis så ombestemte jeg meg.

Det ble heller en tur til badeplassen på Lie i Skjoldafjorden i regnværet. Her ble det både sjøørret og makrell.

Heftig var det å kjøre stor, feit høstmakrell på ørretstanga. Stanga fikk virkelig målt krefter med levende torpedoer. Sjøørretene jeg fikk er ikke mye å berette om, men jeg mistet riktignok en finfin som nok ville dratt vekta godt over halvkiloen. Den var fem ganger høyt i lufta før den var av.

Av fire makrell beholdt jeg to til middag. Jeg holdt ikke på så lenge i morges med tanke på den vonde armen. I grunnen var det smart at jeg brukte ørretstanga på 9 fot til sjøfiske i dag. Den er langt lettere enn den jeg normalt bruker til sjøørretfisket. Jeg sparer armen litt da med å bruke den.

Neste utflukt ut blir fredag kommende. Da er det dags for overnattingsturen med valgfaget jeg underviser. Turen i høst går til Olalia Fjellstove der hovedhytta er bestilt for over 30 elever i sin beste alder. Det kan bli ganske så livlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.