lørdag 5. november 2022

En liten tur til Lie

 

Det ble en liten tur til Lie i vakre Skjoldafjorden i formiddag. En fin fiskeplass for oss som jakter sjøørreten.

I det jeg ankommer Lie ved Skjoldafjorden i morges ser jeg at Øystein gjør seg klar for å legge utpå i pontongbåten sin. Øystein er blant Norges fremste havabborfiskere og en virkelig dyktig fotograf også. Vi rekker en hyggelig, liten prat før han setter av gårde østover på jakt etter havabboren i fjorden.

Den halvannen timen jeg fisker på Lie, ja så blir det to i håven, der den siste, en flott hannørret klar for gyting, er den største. Rundt 8 hekto stor antar jeg. Jeg slapp den forsiktig ut igjen.

Det blir trolig tur med fiskestanga også i morgen. Da med samme redskap og trolig i samme fjordsystem.

PS! Jeg har virkelig god erfaring med sluken Lill Zigge fra Abu. Det er Salar Sportsfiske, hovedsponsor av bloggen, som leverer meg disse på min forespørsel. Bildet ovenfor viser at jeg har modifisert sluken noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.