lørdag 15. april 2023

På første kast

 

Det var knappe 3 grader i morges da jeg gikk fra bilen, men gode 8 varmegrader da jeg et par timer senere var tilbake.

På første kastet i dag var det fisk på som ble tatt på land. Etter det gikk det en god halvtime til før neste var på land, denne også tok den nye Spesial Classic Zebra fra Sølvkroken.

Den siste timen jeg var ute i formiddag var det lite liv å kjenne nede i vannet, men i det jeg tenker å  pakke sammen så mister jeg først en ørret, for like etterpå å berge en annen på land. 

Til sammen 3 ørreter i dag altså. Den største var nok ikke mer enn rundt 3 hekto stor.

Det var virkelig fint i formiddag. Helt vindstille der jeg var og et yrende fugleliv. Det er virkelig vår i lufta nå og bjørka spretter med varmen i disse dager. Våren er skikkelig på gang.

Både linerle og vipe så jeg på turen i morges. Kjente vårtegn akkurat det.

Det blir ny tur i morgen, og da inn i nær villmark tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.