lørdag 22. april 2023

Endelig skikkelig vår!

 

Det ble en tidlig morgentur på meg i dag i fantastisk, strålende vårvær.

Framme ved fiskevannet måtte jeg kaste av meg genseren jeg hadde utenpå ullskjorta. Det var skikkelig varmt i formiddagssola. Snart sto jeg i bare t-skjorta.

Et yrende fugleliv i skogen holdt et skikkelig leven. 5 hjorter så jeg i morges + hele sveioflokken med kanadagjess.

Det ble kun en liten ørret på land i morges, men et par mistet også, samt flere napp og kjenninger. Det var den nye zebrasluken jeg fikk tilsendt fra Sølvkroken som gav mest action i dag. Den er virkelig god den sluken og anbefales herved. Jeg bruker den mest i 7g størrelse og i kobber og rødt. Jeg bruker den med enkeltkrok på, da blir den heller ikke så baktung og gir en livligere gange i vannet.

Jeg kunne egentlig tenkt meg en telttur denne helga, men jeg sto over. Til natta er det meldt væromslag så jeg får se neste helg i stedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.