søndag 25. februar 2018

På Vatnakvamsvatnet igjen!


I dag var jeg tilbake i Stokkadalen og på Vatnakvamsvatnet igjen. Det ble ikke store fangsten her i går, men jeg ville gjøre et forsøk til igjen denne helga. Det skal være mulig å få fine fangster her, har jeg både hørt og sett bilder av.

Nesten vindstille da jeg ankom rundt halv elleve. Det lovet jo bedre enn gårsdagen da det var så kald vind her.


Isen er tjukk på Vatnakvamsvatnet nå. Nærmere 30cm tykkelse. Jeg fikk godt varmen i kroppen når jeg borret et par hull i dag. Merket nemlig at skjæra på borret nå begynner å bli litt sløve. Enten får jeg forsøke å slipe dem opp, eller så blir det et nytt par.


Jeg gikk inn mellom to holmer i dag, sør i vannet, en plass jeg tok fisk i 2013 her. Jaggu var det ikke røye på etter kort tid på mormyskaen. Den kom som en torpedo over eggeskallene på bunnen, men satt først ikke skikkelig på. Like etter var den på igjen og jeg fikk gitt et lett tilslag. Skikkelig moro å se fisken ta mormyskaen med maggot på knappe meteren dybde.


Jeg hadde ute også to stikker med blink i dag, men i løpet av dagen var det ingenting på de. Derimot var det på grunt vann jeg tok fangsten i dag. Ikke veldig å skryte av, men tre fisk kom opp på isen.



Det ble til slutt altså to røyer og en liten ørretpinne. Røyene var større en den jeg fikk i går. Den største i dag kanskje opp mot 3 hekto stor vil jeg mene.


Jeg pakket sammen i tretida. Da var jeg fornøyd med turen i dag etter gode fire timer ute. Den største røya ble med hjem til kveldsmaten.

Måren har trolig rasket over isen her

Nå går det mot en svært travel uke, men til helga igjen kan det bli ny tur på isen. Trolig nærmere kysten da, for nå kommer også sibirkulda helt ut hit er det meldt og da holder nok isen godt også ytterst på Haugalandet til helga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.