søndag 2. september 2018

Kom-deg-ut-dagen!


Det var faktisk lettere sagt enn gjort i dag. En hyggelig 50-årsfest lørdag kveld må ta mye av skylda for at jeg nesten ikke kom meg ut i dag.

Det ble nemlig svært seint i Kopervik i går kveld, eller rettere sagt natt. Nesten hele dagen i dag gikk til rekonvalesens, men i kveldingen denne første søndagen i september, fikk jeg meg en liten tur ut, før solnedgang.

I hele landet i dag har det vært arrangert "Kom-deg-ut-dag" og "Friluftslivets dag". Jeg fikk altså med meg en liten dose selv i kveld helt på egenhånd.


I det jeg kom fram til fiskeplassen så lettet en svær havørn fra ei furu knappe 15 meter fra meg. Et flott syn og jeg fikk såvidt fram kompaktkameraet fra lommen. Et bilde på mye lenger avstand klarte jeg å få.


Det gikk en god time før jeg hadde napp. Litt etter satt den endelig på, ørreten. De er virkelig selektive i dette vannet nå på ettersommeren. For sommer er det ennå, med 17-18 grader i lufta i kveld der jeg var.


Den fikk snart svømme ut igjen fisken, da den var over halvkiloen omtrent. Fin i formen og rund i buken var den.


Det var en 7g Aura Flake i rød og kobber som lokket ørreten i dag. Jeg forsøkte endel andre sluker også, men ingen kjenninger med de. Napp og fisk altså på Aura Flake i kveld.


Nattinaturen-arrangementet fikk jeg ikke med meg denne helga. Neste helg derimot satser jeg på telttur. Krysser fingrene for ok vær.

PS. De fleste bildene i kveld er fotografert med kameraet på den nyinnkjøpte mobiltelefonen. Jeg har investert i en Samsung Galaxy S9.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.