onsdag 12. september 2018

Ørret i håven


Med hektiske dager på jobb for tiden gjorde det godt med en luftetur i kveldingen i dag.

Regnværet de siste dagene har nok hatt en positiv effekt i fiskevannene i mitt distrikt. Der jeg var i kveld var vannstanden langt over normal, og vannet sto godt inn på land, der det vanligvis er tørt.


Det gikk heller ikke mange kastene før det var fisk på møresilda. En ørret på rundt 2-3 hekto, rund i formen, var snart i håven.

Den havnet på land i kultiveringens navn. Slik er det i det vannet her. Er de under halvkiloen så tar jeg de opp.


Det var flere kjenninger på møresilda i kveld, men kun på den i gull holografisk med rød rygg. Knapt med kjenninger på annet metall jeg prøvde ut.


Det er i allefall høstlig nå når vi nærmer oss midten av september her jeg bor. Det er meldt regnvær minst en uke framover. Tvilsomt at det blir telttur til helga da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.