onsdag 26. september 2018

Første høstrøya


Jeg fikk til en fisketur i kveldingen. En liten time og to ved fiskevannet denne onsdagen midt i arbeidsuka.

Det gikk en halvtime før det var kjenning, og da satt den også, helt inne på grunna kort fra land. Første høstrøya hadde tatt Aura Flake-sluken på 7g, i kobber og rødt.


Digitalvekta viste 305g. Det er akseptabel størrelse i vannet her og som de aller største vi fikk her i vinter på isen.

Med styrtregnet som falt sist natt over området her, ja så forventet jeg litt fiskebett i dag. Kort etter røya mistet jeg en tilsvarende artsfrende. Den satt på nesten inn til land. Den var enda rødere i buken.


Noen typiske røyenapp i sluken hadde jeg også siste halvtimen jeg fisket, men ta skikkelig ville de ikke. Det ble med den ene på land i kveldingen i dag.


Moro er det i allefall å konstatere at røya har begynt å sige inn på grunt vann. Det blir flere turer etter den i høst her.

1 kommentar:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.