lørdag 29. september 2018

Fjordørret til middag


Det var en våt fornøyelse i dag på fisketuren. Regnbygene kom på rekke og rad. Heldigvis var det ikke mye vind der jeg var.

Jeg tok nemlig turen inn til Skjoldafjorden i formiddag for noen timers fiske og et forsøk på å skaffe en middagsørret.


Det gikk en time og to før middagsfisken var i håven. Før den, var det kun noen småtasser under minstemålet som var på sluken, ser jeg bort fra en riktig pen en som slo seg av en stanglengde fra turbloggeren.


Rundt 7 hekto stor var ørreten jeg tok med hjem i dag. Frokosten tok jeg ved fiskeplassen i regnværet. 8-9 grader i lufta der jeg var. Litt småhustrig, men verre hadde det vært hadde det blåst så mye som lenger ute ved kysten.


Ny tur i morgen. Usikker på hvor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.