fredag 10. oktober 2014

Høsttur etter ørreten i Tysvær


Tidlig opp i dag på jakt etter oktoberørreten i et vann i Tysvær. Fine timer ved vannet før vinden tok seg opp og noen regnskyller kom drivende.

Høstfargene var skarpe et par plasser der inne. Synd jeg ikke tok med litt skarpere optikk og måtte klare meg med et kompaktkamera.

 Fargesterke ospetrær på holmen


Det ble to i håven, rundt halvkiloen begge to, i tillegg flere kjenninger. Det var møresilda i 10g, gull holografisk med rød rygg de ville ha. Jeg  forsøkte andre sluker også, men kun kjenning på møresilda. Fisker den med enkeltkrok, som jeg sterkt anbefaler.

Romegresset er fargerikt


På vei hjem stakk jeg innom Frode på Salar for påfyll av nevnte enkeltkroker. Alltid hyggelig å kikke innom der for en drøs.

Blokkebærlyngen frisker opp i Tysvær

2 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig flotte bilder du tar :D
Jeg få lyst på tur av å lese og se her inne! Ah og flott fisk, ikke minst!
hilsen Hufsa

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for det, Hufsa! Det er bare å komme seg ut i høsten :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.