torsdag 16. oktober 2014

Ved sjøen


Det er meldt et værskifte til helga, med regn og vind. Da måtte jeg  bare gripe muligheten i ettermiddag til en tur med fiskestanga i finværet. Det ble tur til sjøen.

Ikke langt fra Buavåg i Sveio fant jeg fine svaberg å fiske fra i Bømlafjorden. Flott ved sjøen i slikt vær. Sola varmet, men da den dukket under horisonten så sank gradene fort.


Det ble fangst. En finfin lyr tok møresilda. Det kjentes godt i ørretstanga det og det gikk litt tid før jeg fikk den på land. Håven var for liten. Like etter gikk det igjen en like stor lyr på, men den fikk jeg satt ut igjen. Det får være grenser for hvor mye fisk jeg trenger å dra opp.

3,5 kg lyr fra Bømlafjorden

Noen småsei var også etter sluken i kveldingen, men de fikk svømme videre. Jeg hadde håpet på et par makrell, men det ble det ikke.

 Bømlo ses i horisonten til høyre

Solnedgang ved Bømlafjorden

Det ble virkelig en fin tur dette til en ny fiskeplass i ettermiddag. Kjekt å gjøre seg kjent på nye plasser og det blir nok tilbake hit en gang om ikke lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.