torsdag 5. mars 2015

Snart klar for vårørreten


Våren er i anmarsj og meteorologene bekrefter det. Det betyr at det snart er tid for å finne fram utstyret for ferskvannsfisket igjen. Det er ingenting som slår nettopp jakten på brunørreten synes jeg.

Jeg har aldri tatt noen kjempeørreter, men bikker jeg kilosgrensa er jeg mer enn fornøyd. Til helga blir det trolig første tur denne sesongen etter ørreten i ferskvann. I fjor tok jeg første allerede 8. mars. Slår jeg den i år?


Kanosesongen er med våren også i anmarsj. Kilosørreten øverst ble tatt fra kano på jomfruturen i 2012. For en fantastisk tur det var! I fjor ble første kanotur tatt siste helg i mars. Det gjør ingenting om det blir like tidlig i år. Med slikt vær som jeg opplevde den helga i fjor så er Ally fort på vannet igjen:


4 kommentarer:

Kjell Gunnar Klaksvik sa...

Gleder meg til å pakke teltet i sekken og stikke til fjells med fiskestanga nå. Målet for sommeren er ganske enkelt fjellørret over kiloen!

Ørreten sa...

Helt enig! Ingenting slår jakten på brunørreten.

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

På mine kanter av landet er det fryktelig mye snø i fjellet nå. Håper mildværet setter inn der oppe snart så det kan bli fjelltur i nærfjellene før juni måned. :)

Hel-G sa...

For mange er det nok sjøørreten som er det gjeveste, men må nok si at brunørreten ligger noen hakk over ja. I fjor kom den først den første 31.mars. Til uka blir det å prøve i det vannet her som isen går nesten en mnd før andre vann... Skittfiske i helga og god tur.

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.