søndag 1. mars 2015

Trivelig fiskermøte i Skjoldafjorden


Med den vinden som blåste fra sør-sørøst i dag var det best å finne seg ei vik i le for det verste. Jeg valgte meg ett av alternativene jeg har da i Skjoldafjorden i morges. Ingen dum plass det for etterhvert så ble det fangst der.

 Den minste i dag, knappe 4 hekto

 En slank halvkilos som i mai nok passerer 7-8 hekto vil jeg tro


Ikke nok med at det ble fangst, det ble også et trivelig møte med to andre ivrige sportsfiskere, nemlig Tor og Jarle. Likesinnede er alltid hyggelig å treffe ute på tur. Tips og råd om fiskeutstyr, fiskeplasser og annet om denne hobbyen ble delt mellom oss petri brødre. Veldig hyggelige karer!

Tor med en på kanskje 6 hekto?


Et par små hyggelige timer sammen ble det i regnværet, som også etterhvert meldte seg på. Da jeg pakket sammen midt på dagen hadde jeg passert et tosifret antall sjøørreter i vekter fra knappe 4 hekto til hele 9 denne gang. 10 gram møresild i gull og rødt, litt slitt, gav flest i dag. Det er moro å endelig oppleve et godt fiskebett igjen. Den største ble med hjem til mor.

I greit le for været i vika her

Undertegnede med den siste og største (Foto: Jarle Munthe)

9 hektos middagsørret

Nå livnar det i lundar, denne første vårdagen. I hvert fall på kalenderen. Det var ganske mildt i morges. 7 grader da jeg gikk fra bilen litt over 9. Holder det seg like mildt gjennom uka så blir det kanskje å prøve etter ørreten i ferskvann neste helg? Den beit tidlig i fjor! Vi får se hva det blir til.

1 kommentar:

Aud sa...

Fin fangst :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.