mandag 15. juni 2015

Det drar seg til


Det er ikke mange dagene igjen før kursen settes mot sommerens planlagte eventyr. Det pakkes, styres og ordnes denne siste uka.

Fiskekort for både Femundsmarka og Børgefjell er kjøpt og betalt på inatur.no. Sesong og årskort. Jeg vet jo ikke helt hvor lenge jeg blir i Femundsmarka eller akkurat når jeg starter i Børgefjell i sommer. Derfor ble det sesong- og årskort i disse områdene.

Går alt etter planen så blir det jo også en høsttur til Femundsmarka i år og da er jo fiskekortet allerede betalt.

Bilen har også fått storservice hos Toyota Haugesund i dag. Tusenlappene fløy, men godt å vite at bilen er 100% før langturene.

Akkurat nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal finne på etter vandreturen i Femundsmarka. Tror jeg er ute derfra rundt månedskiftet, men hvor kursen så legges er litt uklart ennå. Tanken tidligere i år var å sette kursen rett nord til Nordland, men nå hører jeg at det er mye snø der nord ennå. En sjanse å ta da. Jeg tar også kanoen med meg i bilen i sommer, så kanskje den får seg en tur i påvente av mer sommerlige forhold i Nord-Trøndelag/Nordland. Lomsdal-Visten går dermed kanskje ut og en kanotur i Sverige inn i stedet. Jeg får velge destinasjon etter Femundsmarka.

Ellers er det kun småtterier som gjenstår før bilen fullpakkes fredag ettermiddag. Tidlig lørdag morgen settes kursen endelig østover.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ikke så lett og velge destinasjoner for fjellturer i år,altfor mye snø som ligger igjen stort sett overalt. Sitter selv og vurderer hvor en skal turen. Det som var planlagt tidligere i år ser jeg at ikke går. Starter ferie om 2 uker og innser at det er veldig tidlig i forhold til snøen i år

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Ja, det er nok et problem mange har i disse dager, snøen som falt i vinter og sommeren som ikke vil smelte den :)

John Petter Nordbø sa...

Har du vurdert noen dager i Vassfaret før du drar nordover? Sagnomsust villmarksområde :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.