onsdag 6. april 2016

Ny stang og snelle fra Sølvkroken


Ny stang og snelle er i hus i dag. Alltid spennende å prøve nytt utstyr og til helga skjer det er planen.

Som jeg tidligere har nevnt på bloggen har jeg hatt et uformelt, lite samarbeid med Sølvkroken/Nordic Outdoor tidligere. I år har vi formalisert dette samarbeidet litt mer og via Salar Sportsfiske så har jeg nå fått muligheten til å prøve mer utstyr som Sølvkroken/Nordic Outdoor leverer. Jeg har siden guttedagene alltid hatt et godt forhold til produktene fra Sølvkroken og jeg har alltid sett på utstyr herfra som god kvalitet og gode fiskefangere. Uten tvil.

En nydelig stang fra Sølvkroken

I dag var jeg hos Frode på Salar og hentet stang, snelle og sluker som kom fra Nordic Outdoor. Nå skal jeg klare meg i sommer når det gjelder sluker(!). Dette blir virkelig spennende.

Stanga er fra den nye toppserien til Sølvkroken, en 4-delt Norse 9,6', 5-20g slukvekt. Fantastisk fin stang, nydelig finish og etter litt tørrprøving i butikken, en spenst og aksjon jeg kan like. Det er riktignok i felt jeg får den skikkelige feelingen med stanga. Gleder meg til helga!

Snella, som Frode la FINS 0,10mm Windtamer på for meg, er en Sølvkroken Onyx 3000. En nydelig snelle å se til, men vekta er litt mer enn Shimanosnellene jeg har brukt de siste årene. Onyxsnella veier 279g med snøre på min vekt. Helt greit og den er omtrent på størrelse med Shimanos 2500-sneller. Blir virkelig spennende å ta i bruk denne snella.

Stort utvalg sluker m.m. fra Nordic Outdoor som jeg hentet hos Salar i dag

Det blir fisketur til helga med nytt utstyr. Værmeldingen er svært lovende og kanskje også Ally blir med for første gang denne sesongen. Det er blitt et vårtegn i seg selv når Ally monteres opp. Det kribler både her og der nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.