søndag 15. januar 2017

Søndagstur

Med finværet denne søndagen så måtte det bli tur ut, selv med en liten forkjølelse i kroppen. Frisk luft er medisin det også.


Turen i dag gikk inn i et av mine favorittområder i Sveio, ikke mange kilometerne fra der jeg var sist helg. Litt lenger sør i dag. Her er det ikke mange som ferdes og sjansen er liten for å treffe andre. Jeg liker det slik.


Minus 6 da jeg gikk fra bilen ikke lenge etter soloppgang og la i vei på rundturen. Jeg ville rundt et par vann her inne og gjøre meg litt mer kjent enn jeg allerede er.


Greit føre etter at frosten har satt seg i terrenget de siste døgnene. Ikke mye stier å skryte av her inne i dette området, mange hjortetråkk heller og de er greie å se med litt snø på bakken som i dag.


Inne i et skogsparti tok jeg opp to orrfugler som la på vingene. Dette er bra orrfuglterreng kan jeg tenke meg.


Mange steder var det revespor å se også. Det var tydelig at reven også følger hjortetråkkene her inne i denne lille villmarksperlen i Sveio. Er det forresten mye rev i Sveio for tiden? Noen som vet det?


Et tynt islag lå på vannene jeg passerte i dag. Fascinerende å sitte å høre på at isen sang for meg under lunsjen ved det største vannet. Den forsvinner til uka isen, når mildværet som er meldt kommer. Det blir ikke noe isfiske med det første ser det ut som.


Fire timer var jeg på vandring i dag. Høyrehælen likte ikke helt det, men jeg aner en bedring likevel. Mulig skal jeg se på nye fjellstøvler snart også. Det kan og hjelpe tror jeg. Neste helg blir det å svinge fiskestanga igjen tenker jeg.

1 kommentar:

moroglillemann sa...

Sol og litt snø, nydelig lys Bjarne. Savner ånne dager :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.