tirsdag 13. juni 2017

Det blir Sør-Norge!


Avgjørelsen er tatt, denne sommeren blir det ingen tur på Nordkalotten slik som planlagt i hele vinter og vår. Den lange vinteren der oppe frister lite å kanskje bli hindret av. Jeg tar rett og slett ikke sjansen. Det får heller bli Nordkalotten neste år.

Det er i grunnen ikke så farlig. Det er mange spennende turer på alternativlista og jeg har bestemt meg, det blir Sør-Norge denne sommeren og gjensyn med Hardangervidda. Jeg vil besøke nye områder der oppe og ser fram til flere turer denne sommeren.

Kommende lørdag settes kursen mot Halne fjellstove er planen akkurat nå. Derfra blir det i en eller annen retning, ennå litt usikkert. Det er ennå både fare for snø og kanskje is i det området, men isen er gått på Halnefjorden har jeg fått beskjed om. Da kan det love godt også for mindre vann og tjønner i området. Jeg krysser fingrene.


Fiskekort for hele Vestvidda er nettopp kjøpt og betalt. Det aller meste er nå klart av utstyr og mat for mange, mange uker på tur.

At det denne sommeren blir turer i Sørnorske fjell er kanskje heller ikke så dumt rent privat heller regner jeg med. Det kan være greit å ikke ha for lang vei hjem, uten å si for mye omkring akkurat det.

Nå teller jeg altså ned til langfri fra kommende lørdag. Klokka sju settes kursen til fjells da. Det er nesten så jeg ikke kan vente!

8 kommentarer:

Anders sa...

God tur👍

Per Christian sa...

God tur! :-)

Bernt Jarle Vatland sa...

Ingen tur til Engerdal i år?

Anonym sa...

Ønsker deg en god sommer og gode turopplevelser! Hilsen Børre

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

God tur. Håper du får mange fine opplevelser ved vannene. Lykke til.

Aud sa...

God tur :-)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for hyggelige kommentarer til innlegget, folkens. Ang Engerdal og Femundsmarka så har jeg ikke det på papiret i år, MEN, man skal aldri, si aldri, når det gjelder grenselandet der øst. Plutselig er jeg der igjen. :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.