søndag 5. november 2017

I vekslende vær


Det ble tur til sjøen i formiddag for å prøve litt etter sjøørreten i Skjoldafjorden. Været var meldt ganske så vekslende.


Det var noen regndråper i lufta da Frank og Johnny ankom ikke lenge etter at jeg var på plass. Heldigvis var det ikke mye vind å snakke om der vi var i dag. Da er det ganske så levelig selv i regnvær her på Vestlandet.



En kjølig trekk var det riktignok når regnskurene satte inn utpå dagen. Da var det bare å snurpe igjen skalljakka. Det var ikke mange gradene i lufta.



Når sola derimot varmet fra blå himmel inni mellom, ja da var det fint ved fjorden også i dag.


Det ble et par små ørreter under minstemålet i dag, samt makrell på meg og Johnny. De tok jeg med til lillebror som jeg stakk innom på vei vestover igjen.


I grunnen finfine timer ute på fisketur i dag i godt selskap. Frank og Johnny ble igjen da jeg la kursen hjem. Om de fikk noe mer vet jeg ikke.

1 kommentar:

Aud sa...

Flotte fargekontraster i bildene :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.